• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141703
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lY4pg
+
-

کیوسک/ روزنامه زود دویچه سایتونگ [آلمان]/ ادعای صدراعظمی شولتز و لاشت


نتایج نزدیک انتخابات آلمان و ادعای صدراعظمی نامزدهای 2حزب اصلی، گزارش زود‌دویچه سایتونگ است. حزب سوسیال دمکرات با 1.6درصد آرا بیشتر از دمکرات مسیحی‌ها برنده انتخابات شده و نامزد آن، اولاف شولتز مدعی صدراعظمی است. اما آرمین لاشت رقیب او هم مدعی است که قدرت را بعد از آنگلا مرکل به‌دست می گیرد.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
پایان دوران مرکل


نیویورک تایمز در گزارش خود درباره انتخابات آلمان نوشته که هنوز برنده نهایی این رقابت مشخص نیست چرا که باید منتظر شد و دید کدام یک از احزاب پیشرو می‌توانند دولت ائتلافی تشکیل دهند. این روزنامه با این حال نوشته که انتخابات اخیر را که با عملکرد ضعیف حزب دمکرات مسیحی همراه بوده باید پایان دوره مرکل دانست. آنگلا مرکل طی 16 سال گذشته صدراعظم آلمان بوده و بسیاری ثبات در این کشور را مدیون او می‌دانند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
ماجرای کنفرانس اربیل


برگزاری کنفرانسی مشکوک در اقلیم کردستان عراق با هدف دعوت دولت به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، واکنش‌های تندی را در محافل سیاسی و اجتماعی عراق به دنبال داشته است. بر اساس حکم دادستانی عراق، تا کنون چندین تن از افراد حاضر و حتی سخنرانان این کنفرانس دستگیر شده‌اند. با این وجود اما روشن نیست چه جریانی مسئول برگزاری چنین کنفرانسی بوده است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید